Kære medlem af KFUM og KFUK i Aarhus Midtby

Du indbydes hermed til generalforsamling i Aarhus Midtby tirsdag d. 28. februar kl. 19.00 på Nørre Allé 29, 1. sal. Inden generalforsamlingen er aftensmad kl. 18.00 for alle, som har lyst. Tilmelding foregår til Nina Hansen (nfh@kfum-kfuk.dk) senest mandag d. 27. februar kl. 12.

Som sædvanlig vil beretningerne fra vores klubber blive lagt på hjemmesiden sammen med dagsordenen. Derfor bliver de ikke gennemgået på generalforsamlingen, men der kan stilles spørgsmål til dem på aftenen.

Arbejdsdrøftelse

Distrikt Aarhus har igennem længere tid oplevet et ønske og behov for flere kirkelige børneaktiviteter i Aarhus, og derfor blev der på stormødet 2014 vedtaget en femårsplan for oprettelsen af et aktivitetshus for børn i KFUM og KFUK i Distrikt Aarhus. To år efter i 2016 vedtog og afsatte Stormødet midler til etablering af projektet om at åbne en højskole for børn. Det har medført, at Aarhus Børnehøjskole til efteråret åbner på Nørre Allé 44. Her skal børn og voksne i fællesskab lege, lære og opleve sammen. Kort sagt vil Børnehøjskolen gøre verden større for de mindste. Men hvilke muligheder findes der og hvordan skal Aarhus Midtby spille ind i Børnehøjskolen? Disse og andre spørgsmål skal vi beskæftige os med på årets generalforsamling.

Valg til bestyrelsen og suppleanter

I år er der både valg til bestyrelsen, både bestyrelses- og suppleantpladser, og til Distriktsbestyrelsen. Siden 2013 har Niels Knudsen været i bestyrelsen og fra 2014 som kasserer, men nu træder han ud. Tusind tak for dit store engagement – det har været dejligt trygt at kunne overlade økonomien i dine hænder. Derudover stopper Sara Hove efter 3 år har valgt ikke at genopstille. Der skal lyde en stor tak fra bestyrelsen for din energi og din altid seriøse tilgang til stort som småt.

Vi vil derfor også opfordre til, at du overvejer, om en af disse pladser kunne være noget for dig – du er meget velkommen til at kontakte bestyrelsen, hvis du har lyst til at høre nærmere om, hvad det vil sige at sidde i enten bestyrelsen eller Distriktsbestyrelsen.

Vi håber på en spændende aften med plads til nye tanker og ideer.

På vegne af bestyrelsen

Nina Frøjk Hansen

Formand for Aarhus Midtby

PRAKTISKE INFORMATIONER

Tirsdag d. 28. februar kl. 19

Nørre Allé 29, 1. sal

Indkomne forslag skal sendes til formanden (nfh@kfum-kfuk.dk) senest d. 16. februar

Dagsordenen vil ligge på hjemmesiden (www.aarhusmidtby.kfum-kfuk.dk/) senest d. 23. februar

Tilmelding til aftensmad: Senest mandag d. 27. februar kl. 12 til Nina Hansen på nfh@kfum-kfuk.dk

For at kunne stemme på generalforsamlingen skal du have betalt kontingent for 2017.